sâmbătă, 4 decembrie 2010

Negocieri...win-win..or ..?

Negociem in fiecare zi, fie ca e pentru o ultima tigara dupa care gata, fie ca e pentru inca 10 minute, de dormit dimineata, negociem cu noi si cu altii.Argumentele sunt incredibil de tari, cand negociezi pentru ceva ce chiar iti trebuie.Eu ma minunez de fiecare data ce scot pe gura.O prietena ii zice manipulare...ba chiar imi zice sa o invat cum se face...Hmm..habar nu am...cica invarti argumente...dar nu stiu sa-i explic de unde vin..stiu doar ca imi trebuie tare...si tre sa fac sa fie ca mine..de acolo..zici ca s-a spart conducta... si funny e ca si iasa...hi-hi
Depinde intr-adevar pana unde mergi ca sa iasa ca tine...e ca si cu libertatea..ea se intinde pana acolo unde intri peste libertatea altcuiva...Ma tot intreb , pana unde e ok sa mergi cu "invartitul" argumentelor ca sa iasa ca tine.Probabil ca depinde de bunul simt al fiecaruia, dar cand iti trebuie ceva tare de tot, stii sa faci diferenta? recunosti limita? cred ca da , da zici " mai un pic" si cand realizezi ca trebuia sa te fi oprit e cam tarziu, dar o dregi tu cumva cu aceleasi argumente fantastice :)) sau nu..
Tot timpul intr-o negociere este unul in avantaj.Partea faina de urmarit e atunci cand cel in dezavantaj la inceput iasa castigatul in final. E o adevarata arta.
Astazi am negociat cu cineva , si nu stiu daca "am castigat" sau " am pierdut". Asta e partea dintr-o negociere in care poate sa-ti para bine ca ai" pierdut" Motivul conteaza intotdeauna.  Imi plac negocierile alea in care pana la sfarsitul negocierii, ai impresia ca iasa ca tine..si dupa ce te bucuri realizezi..hopa...asta e chiar tare..de fapt a iesit ca el si ma si bucur...cum zice cineva " o sa faci ca mine si o sa-ti si placa"
Imi place sa intalnesc oameni care stiu negocia, care stiu sa ceara ceea ce vor, care stiu sa te "invarta" cu argumente, si care nu calca peste "libertatea" ta, si o fac intr-un mod atat de frumos, ca nu stii daca ai castigat sau ai pierdut, care te fac sa nu-ti mai pese daca ai castigat sau ai pierdut..
So i guess..it's a win-win for today... :)